Mission statement

Mission

「更なるジャパンコンテンツの発展を目指し、異文化の新しいコンテンツが創造されるプラットフォームに」

日本のコンテンツは今や世界中でリスペクトされ、求められ、高い評価を受け続けています。
KADOKAWAグループは、この世界に誇るべきジャパンコンテンツの海外発信・輸出のリーダーシップを取り、世界中のファンを更に増やして行くことで、各国のコンテンツ産業を創出・発展・多様化させ、日本のコンテンツ関連企業の成長へと繋げます。
そして、我々KADOKAWA Contents Academyは、日本が持つ高水準なコンテンツ制作ノウハウを伝え、各国の若者が持つ文化を融合させた新しいコンテンツを生み出したいと考えています。


“Be the Platform Where the New Content of Cultures is Created, and Aiming at the Further Development of Japanese Content, On the platform where the new content of cultures are created, aiming at the development of further Japan contents.”

The Japanese content has been receiving a high evaluation, expected and held in respect from all around the world.
KADOKAWA Group will lead Japanese content companies to further growth by having the leadership of the Japanese content to export and publicity overseas. Also, We hope to create a diverse style and development of the content industry of each country by increasing the number of fans all over the world.
Then, KADOKAWA Contents Academy shall aim to create new content fused with youth culture of each country by teaching the high-level know how of Japanese content production.

Vision

2002年をピークに人口の減少と超高齢化社会へ向かっている日本は、この変化に対応し、ビジネスモデル自体を「パラダイムシフト」する必要に迫られています。
多くの日本のビジネスがその変化に順応できず、機会損失をしている今、既存のビジネスだけでは“日本の未来”には届きません。変化に順応し、次の世代の“未来”をつくるために必要なのは“人”です。そして、“人”をつくるには“学び”が必要です。
新しい“学びのプラットフォーム”を構築し、世界中に拡大すること。それが我々のミッションです。


Japan has faced the issues of population decrease and super-aging society since 2002 and has to switch business model to paradigm shift according to the change of it.
Many Japanese businesses cannot adapt that change and it is generating opportunity loss. Consequently, it is difficult to lead Japan’s future by only an existing business. “Person” is the key to create future for the next generation by adapting to that change. Then, the learning is also the key to make its person.
Our mission is to create a new platform of learning and expand it all around the world.

CSR

学校ビジネスそのものの収益性は、事業のやり方次第でさまざまです。
しかし、我々は収益だけを追い求めるのではなく、アジアの若者たちに日本の高水準なコンテンツ制作ノウハウを伝えることで、彼らが充実した豊かな人生を得るチャンスを与えたいと強く願っています。
そのために、授業、ワークショップ、インターンシップ、留学制度、イベントなどさまざまな機会を提供して参ります。


A profitability of school business is depending on how to do business.
Our aim is not only to pursue making a profit, but also to teach Asian youth the high-level know-how of content production, and we desire to give them a chance to get a satisfying and enriching life.
Accordingly, we keep offering them opportunities such as classes, workshops, an internship, a study abroad program, events, and so on.

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